Jag saknar

känslan av att sätta sig på planet och känna hur farten ökar enormt för att sedan lyfta upp i luften
känslan av att åka Business på flygplanet
känslan av att titta ut genom fönstret och se den otroligt stora staden lysa upp
känslan av att åka tunnelbanan in till Hotellet som låg mitt i Centrum
känslan av att känna all värme när man kliver av
känslan av att äta all den dyra maten
känslan av att stå längst upp i Eiffeltornet och se hela Paris framför sig
känslan av att gå i de stora galleriorna bland alla stora märkesaffärer, Dior, Chanel mf.
känslan av att gå på Disney World och åka de alla karusellerna
känslan av att ha EURO i handen
känslan av att inte kunna stänga sin resväska på vägen hem pga alla nya saker man inhandlat
känslan av att se de mest kända ställerna man aldrig trodde man skulle få se, Notre Dame, Triumfbågen, mf.
känslan av att se folk dansa runt på gatorna som att deras bekymmer är någon annan stans
känslan av att gå genom den mest intressanta gata jag varit på, den vart döpt till Porrgatan av mig
känslan av att veta att för varje steg man tar kommer ett minne att lagras
känslan av att åka samma flygplan som Skellefteå AIK
synen av att titta på Eiffeltornet när det blinkar varje heltimme
smaken av allt det man inte smakat hemma
smaken av Frappochinon(?) i munnen
smaken av Hotell frukosten på morgonen
smaken av allt det goda vi fick gratis i Business Loungen
smaken av räkmackan vi åt till kvällsfika i Stockholm
känslan av att sitta i alla V.I.P rummen på Flygplatserna
lukten av alla dessa parfymer på Flygplatsen
lukten av utland
känslan av att höra Svenska språket igen
känslan av att bo i en Svit
känslan av att kliva av planet och ta sina första steg i Sverige, Skellefteå
känslan av att stiga in genom ytterdörren hemma och känna sig välkomnad hem
känslan av att veta att någon saknar en



Äntligen hemma. Jag saknar Paris redan. Underbar stad. Men skönt att vara i Skellefteå igen, där man hör hemma. En såkallad bilddagbok kommer upp på bloggen senare, då jag känner att jag har orken. Jag skulle kunna skriva över miljoner saker om resan men det ovanstående är allt jag tog mig till att skriva om. Mer kommer förmodligen senare. Nu ska jag äta lunch, och lägga mig och vila. Jag behöver ta igen all ork jag kan få, som jag förlorade efter allt flängande.
Har saknat alla. Hoppas ni saknat mig med. För nu är jag här.

Kommentarer
Postat av: moa

WEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIi, äntligen! Hoppas du haft skitkul! Har saknat dig massor!

2009-09-22 @ 12:01:15
URL: http://holmstrommoa.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har saknat min fina rebeckaa!!!

2009-09-22 @ 15:38:25
URL: http://fridaamikkelsen.blogg.se/
Postat av: anna

skolar har inte varit sig lik, längtar tills skolgången blir densamma som den är när älskade beecs är med!

2009-09-22 @ 17:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0