silent night

Bara jag som längtar efter all denna julmusik? Bara jag som önskar att när jag vaknar och tittar ut genom fönstret ska det vara vitt överallt runtomkring mig? Bara jag som vill åka snabbt på en skoter och köra ifrån alla problem här i världen? Bara jag som vill ligga i soffan inlindad i en filt med tofflorna på fötterna och titta på julkalendern hur uttjatad den än är? Bara jag som vill titta på samma gamla program som visas på Julafton varje år och fortfarande tycka det är så dåligt att man bara måste se det ändå? Bara jag som vill höra julklappspappret rivas sönder och lyckoskrik som bevis på att det är precis det man önskade sig? Bara jag som längtar till allt julpynt och julbelysning? Bara jag som längtar efter allt ätbart som man trycker i sig och hur mätt man än är så trycker man mer bara för att man kan? Bara jag som längtar efter att äta upp all knäck och skumtomtar man har i huset? Bara jag som längtar efter att ligga i snön och göra snöänglar? Bara jag som längtar efter att ha snöbollskrig - åka madrass och måsta klä sig med allt det där extra man innerst inne önskar man slapp som man gjorde då man var liten? Bara jag som längtar efter mörkret och kylan? Bara jag som längtar efter att se alla dessa luciatåg som egentligen är hur tråkiga som helst? Bara jag som önskar man kunde spola tillbaka tiden till då man var barn och ansåg att allting var roligt? Bara jag som längtar efter att åka snowboard ner för de allra högsta backarna som finns? Är det bara jag som längtar till det som med andra ord heter vinter och Julafton?


Kommentarer
Postat av: siimon<3

jag längtar med, och vi ska fira jul tillsammans !! <3

2009-10-26 @ 23:39:16
Postat av: Anonym

jag längtar till pepparkakorna och snön!

2009-10-27 @ 11:02:27
URL: http://skavidejtapaen.blogg.se/
Postat av: malin

bara jag som längtar till halloween?=$

2009-10-27 @ 13:49:00
URL: http://malinhell.blogg.se/
Postat av: RebzaoRr

nej malin, jag längtar också som fanken!!!!!!!!!!!!

2009-10-27 @ 15:18:26
Postat av: Anonym

jag peppar då först och främst halloween ;)

2009-10-27 @ 21:40:40
URL: http://fridaamikkelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0