aldrig som förut

Aldrig trodde jag att jag kunde påverkas på detta vis. Aldrig förut hade jag en aning om vad just du kunde utsätta mig för. All denna smärta. Alla dessa tomma ord. Du ser rakt igenom mig. Jag är som blodet i dina ådror. Nödvändigt för att kunna fortsätta andas. Hur som än haver så utsätter du mig för dess smärta som om det aldrig hade spelat dig någon roll.
Ljuset i dina ögon bryter vardagen. De obrutna linjerna. Alla måsten.
Lyckan jag känner vändes till hat. Hatet vänder till kärlek. Allt spelar in.
Jag vill inte gå den vägen längre. Åt vilket håll jag än vänder mig så faller jag tillbaka. Där jag stod i början.
Platsen jag rymde ifrån.

Kommentarer
Postat av: anna

I'm here no matter what!

2009-10-05 @ 15:50:15
URL: http://mainchorus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skriver alltid så obeskrivligt bra och genomtänkta texter som kan förklara känslor ingen någonsin kunnat ta fram. Jag önskar jag hade den gåvan. Ta vara på den.

2009-10-05 @ 20:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0